نچاق

وبلاگ خاطرات

نچاق

وبلاگ خاطرات

اتمام حجت

وقتی تصمیم همسربرای ازدواج با من از نظر خودش قطعی شد(«  سال ۱۳۶۱»),مامان در یک اقدام...(هرچه شما اسمش را بذارید) ،به ایشان فرمودند :«آشپزی کردن نمی داند،گفته باشم».

من تا همین اواخر پس لرزه های گفته مامان را که حس می کردم بهشون گِلِه می کردم.

در توجیه اقدام خود می فرمودند:«می خواستم خیلی انتظار ازت نداشته باشه ».

جالبه که هنوز که هنوزه همسر به من دیکته می کنند:(« املت را اینجور که من میگم درست کن.») 

نظرات 7 + ارسال نظر
حکیم بانو سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 07:45

نگران نباشید. حتی اگر مادتان آن حرف را نمی گفتند همیشه آقایان دوست دارند ابراز وجود کنند

به همسر میگم :«جلو توپچی ترقه در کردن» واقعا شهامت میخواد که خدا را شکر داری.

قره بالا دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 22:17

خیلی کار خوبی کردن مادرتون ولی این آقایون کلا اعتماد به نفسشون زیاده

خدا روح مامان را شاد کند،اختملا میخواسته دخترش را شوهر ندهد ،یعنی عجله ای نداشته.شاید هم حدس زده دیگه خطری نداره بگه.دلبسته شده.به هر حال ریسک کرده.برای من هم مهم نبود.

khatoon دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 18:55 https://memories-engineer.blogsky.com/

شاید مادر منظورش این بوده که باید به داماد گوشزد کنه باید صبور باشه تا آشپزی رو یاد بگیره و دستش بیاد

ممنون از محبت تان به مادرم.در همین وبلاگ قبلاً هم گفته ام ایشان ناراحت بودند چرا من ور دست شون نایستادم تا آشپزی را بیاموزم و حالا اگر کسی معترض باشد مقصر نیستند.

لیلا دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 16:50

سلام خوب منظور مامان این بوده که آقا باید اشپزی کنند و شما دست به سیاه و سفید نزنید که فکر کنم خودتون اشتباه کردید اتفاقا باید مادر دانا و دلسوزی می بوده که اون موقع این حرف رو زده

خدا خیرشان دهد.من از ایشان را ضی بودم.همسرجان هم میدانند مامان نمی ترسیده او را از دست دهد.

تیلوتیلو دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 10:19 https://meslehichkass.blogsky.com/

البته که بر همگان و به خصوص همسر پوشیده نیست که شما کدبانو هستید و آشپزی را خود بلدید و البته که میدونیم هیچ غذایی مزه ی غذای مامانها را برای بچه ها نداره ... ولی قدیمیا گاهی اینطوری میخواستن کاری کنند که طرف مقابل خیلی از دختر دسته گلشون توقع زیادی نداشته باشه...
همسر هم بعد از این سالها خوب میدونند که شما در آشپزی عالی هستید ولی میخوان خودشون را برای شما لوس کنند

خواهش می کنم

سلام دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 09:33

با درود
ما هنوز دست‌پخت عروسیمان را میل نکرده ایم
پنج شش سالی هست که ازدواج کرده اند

عروس خانم باید غذا برای شما تهیه می کرد تا پی ببرید چقدر هنر مند است

لیلی دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 08:18 http://leiligermany.blogsky.com

مادربزرگ منم برای مادرم به پدرم این را گفته و منظورش این بوده که توقع زیادی نداشته باش و دختر من توی خونه دست به سیاه و سفید نزده و فقط درس خوانده

زنان قدیم شیر زن بوده اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد